19 PONia oli ilmoitettu, tuomarina Boris Spoljaric.

Diesel esiintyi minun kanssa ja hyvin meni. Siis esiintyminen, toki tuloskin oli kiva. Nyt ollaan siitä pisteessä, vihdoinkin, että koko kehän ajan oli kivaa koiran kanssa, ja kertaakaan ei käynyt edes mielessä se epätoivon tunne, että koira on ihan hillitsemätön. Muistan aina kuinka olin ekaa kertaa Diisun kanssa kehässä Ruotsin PON-katselmuksessa, ja olimme juuri ostaneet Diisun edellisenä iltana. Tuomari, Puolan PON-kerhon puheenjohtaja Andrzej Stepinski ei tietenkään voinut tietää, että olin saanut koiran itselleni vasta näyttelyä edeltävänä iltana, vaan sanoi minulle kehässä, tietäen että olen pitkäaikainen rodun harrastaja: - Ymmärräthän, että et voi tuoda kehään koiraa, joka käyttäytyy näin.
JOO, minustakin tuntui ihan samalta! :-D

Mutta nyt Diisun itsehillintä toimii, siltä voi vaatia että se pysyy pöksyissään ja aloillaan pitempään. Niin, ne tulokset: CACIB ja toiseksi paras uros. Hyvä Diisu!

19 PONs were entered to Vaasa international dog show, judged by Mr Boris Spoljaric. I showed Diesel and it went great. I mean the performance was really great. The result was also great, but the performance was more important to me. And why, you may ask?

I first showed Diesel in Swedish PON Club Show 2009 when we had just bought him. I had had him for a day before the show. He was quite impossible and lively with absolutely no self-control. I always remember what the judge Mr Andrzej Stepinski (president of Polish PON Club) said to me in the ring: You understand you cannot show a dog who behaves like this in the ring.
Gosh, yes, I knew it! I soooo felt it! :-D

Now, it was a pleasure to show Diesel. He can control his energy, he has self-control and I can demand him to stay still and he can do it. And the results? Very nice, too: CACIB and 2nd best male. :-)

Photos: Ulla-Maija Nikko, Roxy Mikkonen